środa, 21 listopada 2012

La cocina italiana

Dziś poznacie słownictwo związane z moją ulubioną kuchnią tj. kuchnią włoską. Nie przepadam za kuchnią hiszpańską, ale na jej temat także pojawi się wpis w niedalekiej przyszłości. Zanim jeszcze przejdziemy do słówek, wrócę na chwile do ostatniego wpisu tj. La baraja. Słownictwo to można bardzo łatwo opanować. Nie wkuwajcie go na pamięć, szczególnie jeśli nie  lubicie grać w karty. Moja wskazówka: weźcie karty i pogracie ze znajomym / znajomymi przez godzinę w jakąkolwiek karcianą grę (może być nawet 'w wojnę'). Jak będziecie kłaść kartę to mówicie po hiszpańsku czy jest to el diamante, el corazón, el trébol czy też inna karta. W ten sposób najlepiej się uczyć. Ja tak zrobiłem jakiś czas temu i świetnie pamiętam wszystkie nazwy.

Swoją drogą w ostatni temat dotyczący gry w karty weszło aż 9 osób z Gwatemali :) To głównie zasługa Eduardo z Gwatemali, który w google+  polubił mój wpis :)

lazania - la lasañas [wymowa: la lazańas]

Król lazanii - Garfield

spaghetti - el espagueti [wymowa: el espageti]

mozzarella - la mozzarella [wymowa: la mocareja]

ser - el queso [wymowa: el keso]

 
canelloni - el canelones [wymowa: el kanelones]

pizza - la pizza [wymowa: la picca]

Pizza "U Vita" to ulubiona pizza Garfielda

kuchnia włoska - la cocina italiana [wymowa: la kosina italiana]


Tak jak z kartami, najlepiej zapamiętać nazwy grając w nie, tak samo z kuchnią włoską... najlepiej zapamiętacie jak to wszystko zjecie :)

1 komentarz:

  1. !to ty pamietasz w latwy sposob wiec naucz nas recepte na ta genialnosc ;)greetings!

    OdpowiedzUsuń