czwartek, 3 października 2013

Estados Unidos - relacja

Przebywając turystycznie w USA wystarczy tylko hiszpański. Słychać go wszędzie na ulicach, w sklepach. Momentami miałem wrażenie, że słyszałem więcej hiszpańskiego niż angielskiego, ale to może zasługa moich wyostrzonych zmysłów na język hiszpański. 

W niektórych sklepach słyszałem jak obsługa rozmawiała między sobą w języku hiszpańskim więc wtedy używałem hiszpańskiego. W jednym ze sklepów odzieżowych na obsłudze było kilka kobiet i wszystkie rozmawiały ze sobą po hiszpańsku. 

Jako że mam dość latynoską urodę, to w niektórych sklepach sprzedawcy pytali mnie "do you speak Spanish?". I tak na przykład w sklepie elektronicznym na lotnisku w Nowym Jorku, czekając na samolot, przegadałem pół godziny ze sprzedawcą z Dominikany. Powiedział, że po hiszpańsku mówię bardzo dobrze i że mam czysty akcent. Zaskoczony był też moją wiedzą na temat Dominikany. 

Włączając TV w podstawowych pakietach jest sporo hiszpańskich kanałów. Może co trzeci - czwarty program był po hiszpańsku. Także w Chicago czy Nowym Jorku bez najmniejszego problemu znajdziecie stację radiową w języku hiszpańskim (i to nie jedną). 

W urzędach formularze można dostać w języku angielskim i hiszpańskim. W metrze w Nowym Jorku (bo w Chicago dość rzadko) są napisy po angielsku, hiszpańsku, w dwóch odmianach chińskiego i czasem po polsku. 

W Chicago, dzielnica meksykańska sąsiaduje z polską i w wielu sklepach obsługa mówi tylko po hiszpańsku i polsku, co zresztą jest napisane na zewnątrz sklepów. Idealne miejsce dla polaków uczących się hiszpańskiego. Albo na odwrót :)

W samolotach amerykańskich linii lotniczych napisy także są tylko po angielsku i hiszpańsku. 

Mnóstwo meksykańskich restauracji. Zdarzają się duże reklamy (billboardy) przy drogach tylko w języku hiszpańskim.

15 września w Nowym Jorku celebrowano Dzień Niepodległości Meksyku i słynny budynek Empire State Building pokryty był światłami w kolorach flagi Meksyku, a w sklepie słynnych cukierków M&Ms, kupić można M&Msy tylko w kolorach jakie możemy zobaczyć na fladze Meksyku.  

Loty do USA są znacznie tańsza niż do Meksyku czy Ameryki Południowej. Oczywiście to nie będzie to samo, ale w USA także codziennie napotkacie co najmniej kilka okazji, gdzie będziecie mogli wykorzystać i podszkolić swój hiszpański.

Zdjęcia możecie powiększyć, klikając na nie. 
McDonald's. Billboard po hiszpańsku.

Przed meksykańską restauracją

Compramos oro

Se habla espańol

Mi tierra

W samolocie Spirit Airlines

Sklep M&Ms

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz