poniedziałek, 29 września 2014

Recenzja: Multikurs.pl

Od czasu do czasu robię przegląd stron związanych z nauką języków. Zawsze mam nadzieję na znalezienie czegoś nowego, interesujące i innego niż poprzednio. Ostatnio trafiłem na stronę Multikurs.pl


Strona oferowała naukę hiszpańskiego, a przy okazji inne języki jak na przykład angielski, niemiecki, francuski, rosyjski, czy bardziej nowoczesne, jak chiński czy arabski. Do strony nie byłem od początku przekonany, ale wykupienie niektórych kursów to koszt 4 PLN miesięcznie więc wypróbowałem jeden i skończyło się na tym, że wykupiłem roczny dostęp. Obecnie przerabiam „Hiszpański – nauka słówek metodą multiwords”. Miałem niestety kilka długich miesięcy przerwy od hiszpańskiego, co widać także po braku aktywności na blogu, a ten kurs jest idealny dla przypomnienia najważniejszego słownictwa z poziomów A1-B1. Słownictwo podzielone jest na kategorie, do każdego podany jest przykład i wymowa native speakers. Co mnie najbardziej zainteresowało to fakt, że aby przejść naukę słówek w 100% w danym dziale musimy przejść przez naukę fiszek, rozpoznawanie ze słuchu, wybór tłumaczenia oraz dyktandu. Każda grupa słówek wymaga od nas zdania ich na cztery różne sposoby co bardzo ułatwia zapamiętywanie słów. 
Źródło: www.multikurs.pl

Źródło: www.multikurs.pl
Oprócz tego możemy nagrać swoją wymowę i porównać ją z wymową native speakers poprzez graficzny zapis. Świetna sprawa dla tych, którzy chcą mówić z poprawnym akcentem. Oprócz słówek możemy także uczyć się gramatyki np. języka angielskiego i podobnie każdy rozdział wymaga zaliczenia na różne sposoby. Dzięki Multikurs.pl zapamiętywanie i nauka idzie zdecydowanie szybciej. 

5 komentarzy:

  1. Nie wiem, czy blog dalej jest rozwijany, ale gratuluję pomysłu oraz świetnych wpisów.
    Chciałbym przy okazji zaprosić na mojego bloga, na którym poza ciekawostkami związanymi z językiem hiszpańskim można znaleźć ciekawe informacje z dziedziny tłumaczeń.
    http://hiszpanski-tlumaczenie.pl
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dla zainteresowanych tłumaczeniami w Poznaniu, polecam: http://hiszpanski-poznan.pl

      Usuń
  2. Cześć. Uczę się języków przy użyciu https://preply.com/pl/warszawa/korepetycje-z-hiszpańskiego. Chciałbym znaleźć dodatkowe źródła, aby ćwiczyć i poprawiać swoją wiedzę i zacząć naukę nowych języków. Jak możesz mi pomóc?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja z kolei do samodzielnej nauki j. hiszpańskiego korzystam najczęściej z fiszek i materiałów edukacyjnych audio. W ten sposób przygotowuję się do specjalnego kursu w szkole językowej https://lincoln.edu.pl/ po skończeniu którego będę już dobrze znał ten język. Powiem szczerze, że język hiszpański jest bardzo przyjemny w odbiorze i nauce :) .

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja niestety nie znam tej platformy więc nie bardzo wiem na jakim poziomie ona naucza języka hiszpańskiego. Mi za to bardzo podoba się nauka poprzez audio kursy https://www.jezykiobce.pl/s/107/audio-kursy-do-hiszpanskiego gdyż tak już się uczę od pewnego czasu.

    OdpowiedzUsuń