środa, 9 stycznia 2013

El regalo (ebooks espańoles gratis)

Na urodziny od swoich koleżanek i kolegów w pracy dostałem fantastyczny prezent. Przewodnik "Meksyk" wydawnictwa National Geographic (najbardziej lubię ich przewodniki) oraz czytnik ebooków - Kindle. Od razu co mi przyszło do głowy, to to, że ebook stanie się moim kolejnym narzędziem do nauki języka hiszpańskiego (...i nie tylko hiszpańskiego). Jako że w ostatnim czasie stałem się fanem czytania książek w języku hiszpańskim to ebook jest narzędziem doskonałym. Książki w języku hiszpańskim raczej bezpłatnie nie dostanę, a ebooka, a i owszem ! 


Dziś znalazłem tą stronę. Możecie znaleźć w niej książek na setki tysięcy godzin czytania ! Dodatkowo są bezpłatne po podaniu swoich podstawowych danych kontaktowych oraz imienia i nazwiska. Świat jest piękny ! Będę jeszcze o tym więcej pisać, ale z hiszpańskich książek uczę się w ten sposób, że kiedy czytam i nie rozumiem jakiegoś słowa to wpisuję je na żółtą karteczkę samoprzylepną i przyklejam do strony, gdzie znajduje się dane słowo. Na kartce oczywiście wpisuję polskie tłumaczenie danego słowa. Nie spisuję wszystkich słów do zeszytu czy na oddzielną kartkę, ponieważ dzięki temu, że karteczka zaznacza mi dokładnie miejsce w którym pojawiło się słowo w książce, jestem w stanie do niego wrócić i przeczytać kontekst zdania co - jak wiadomo - bardzo ułatwia naukę słownictwa. Mam nadzieję, że kiedyś przeczytam książkę, w której nie użyję żadnej karteczki, ale póki co pracuję nad progresem, aby z każdą książką, karteczek samoprzylepnych było mniej. 

Jeśli znacie jakieś inne fajne strony z darmowymi książkami po angielsku, hiszpańsku lub francuski, to poproszę. 

Słownictwo na dziś:

prezent - el regalo [wymowa: el regalo]

przewodnik - la guía [wymowa: la gija]

Guía to zarówno przewodnik książkowy jak i przewodnik wycieczek. Tylko jak mówicie o książce to zawsze jest "la guía", a jak o przewodniku wycieczek to mężczyzna to "el guía", a kobieta, "la guía".


ps. właśnie zdałem sobie sprawę, że do e-czytnika nie przykleję żółtych karteczek haha, ale przynajmniej notatki można robić na każdej stronie :)

3 komentarze:

  1. Poczytajcie te same pozycje po pplsku i hiszpańsku GRATIS
    www.wilczynski-nowele.pl
    zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszy mnie, że z każdym wpisem starasz się uczyć swoich czytelników nowych słówek hiszpańskich. Chcąc jednak zająć się nauką języka fachowo, najrozsądniej byłoby zapisać się do szkoły językowej na kurs. Ta: https://lincoln.edu.pl/warszawa/jezyk-hiszpanski/ posiada ofertę, którą moim zdaniem warto się zainteresować.

    OdpowiedzUsuń